Marlborough Sounds - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Tessa - WaarBenJij.nu Marlborough Sounds - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Tessa - WaarBenJij.nu

Marlborough Sounds

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 December 2012 | Nieuw Zeeland, Picton

Hoi!

Gisterenmorgen zijn we van het Noord naar het Zuid-eiland gegaan. Dit deden we in een Cessna-vliegtuigje. Het is eens iets anders dan een Boeiing :-) Redelijk spectaculair dus...
We vlogen van Wellington naar Picton om daar dan de ferry te nemen richting Ship's Cove (lees: the middle of nowhere). Daar werden we, gelukkig zonder bagage, aan land gedropt om een stuk van de Queen Charlotte Track te lopen. Er was veel wind, waardoor de stukken op de bergkam een uitdaging werden om rechtop te blijven lopen. Het uitzicht van daarboven was echter de loodzware klim door het bos meer dan waard.
We verbleven hier in een lodge zonder internet of telefoon, maar wel gezellig bij Ron en Gerry rond het haardvuur.

Hier maakten we ook voor het eerst kennis met het wispelturige karakter van het weer in Nieuw-Zeeland. We hebben 1 dag volledig regen gehad en bleven dus binnen rond het haardvuur. Dit werd wel goedgemaakt door een potje sinterklaasdobbelen (bij de Nederlanders komt de Sint namelijk op 5 dec) in combinatie met een warme choco :-)

• 17 December 2012 - 14:18

Schone Broer: