Abel Tazman National Park - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Tessa - WaarBenJij.nu Abel Tazman National Park - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Tessa - WaarBenJij.nu

Abel Tazman National Park

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 December 2012 | Nieuw Zeeland, Motueka

Hello,

We hebben gisteren de Malborough Sounds achter ons gelaten en zijn naar Motueka gereden, niet ver van Nelson en van het Abel Tazman National Park.

Nelson is een leuk dorpje met een heel aparte kathedraal en een gezellige winkelstraat, maar de echte publiekstrekker hier is het National Park. Een prachtig stukje natuur, waar je verschillende tracks kan wandelen en met de ferry bijna volledig langs kan varen. Onderweg kwamen we tegen, in willekeurige volgorde: zeeleeuwen, hagel, zonneschijn, regen, uitzichten over de baaien om bij weg te dromen, een zogenaamd hole in the rock, een rots in de vorm van een appel en allerlei andere natuurverschijnselen...

Morgen rijden we naar Blackball, een gehucht waar ooit de eerste staking in Nieuw-Zeeland heeft plaatsgevonden onder de mijnwerkers en bijgevolg ook de geboorteplaats van het communisme hier.

• 17 December 2012 - 14:20

Ikke :

Nu blijf je toch echt lang weg ze..

• 17 December 2012 - 15:26

Papa:

Blackball voor communisten, raar...